Kalendarium

Czwartek, 2024-03-28

Imieniny: Anieli, Kasrota

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 88014438
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3 

im. Armii Krajowej

ul. Flisaków 30

27 - 600 Sandomierz

budynek A tel.158322563 

budynek B tel.158322226

Rekrutacja 2017/2018

Zarządzenie Nr 65/2017/CUW

Burmistrza Sandomierza

z  dnia 30 marca 2017 roku

 

w sprawie: ustalenia harmonogramu i ogólnych zasad rekrutacji dzieci do Samorządowych Przedszkoli i Szkól Podstawowych prowadzonych

przez Gminę Sandomierz

 

Na podstawie art. 6 ust.1 art. 7 ust. 1 pkt. 8, art. 30 ust. 1 oraz art. 31 ustawy z  dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.) art. 130 ust. 1 oraz art. 154 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe ( Dz.U. z 2017 roku, poz. 59) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16marca 2017 roku w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017r., poz. 610)

 

Burmistrz Sandomierza zarządza co następuje:

 

§ 1

Wprowadzam harmonogram postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do Przedszkoli Samorządowych                  i klas pierwszych szkół podstawowych stanowiących Załącznik Nr 1 i Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Wprowadzam Zasady Ogólne Rekrutacji dzieci do Samorządowych Przedszkoli i Szkół Podstawowych prowadzonych przez Gminę Sandomierz, stanowiące Załączniki Nr                         3 i Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorom Samorządowych Przedszkoli i Szkół Podstawowych.

§ 4

Traci moc Zarządzenie Burmistrza Miasta Sandomierza Nr 14/2016/ZEAS z  dnia 27 stycznia 2016 roku w sprawie ustalenia ogólnych zasad rekrutacji dzieci do Samorządowych Przeszkoli, Szkół Podstawowych i Gimnazjów prowadzonych przez Gminę Miejską Sandomierz.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4

do Zarządzenia Nr 65/2017/CUW

Burmistrza Sandomierza

z dnia 30 marca 2017 roku

 

 

Zasady ogólne rekrutacji uczniów do klas pierwszych Szkół Podstawowych dla których  Gmina Sandomierz jest organem prowadzącym

§ 1

  1. 1.      Do klasy pierwszej ośmioletniej Szkoły Podstawowej w Sandomierzu przyjmowane są:

a)      z urzędu – dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły,

b)      na wniosek rodziców– dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami oraz jeżeli warunki organizacyjne na to pozwalają,

  1. 2.      Zapisu do szkoły dokonują rodzice / prawni opiekunowie./
  2. 3.      Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są dzieci, które w danym  roku    kalendarzowym  kończą  odpowiednio 6 lat na wniosek rodzica lub orzeczenia                      z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej i 7 lat i nie odroczono im obowiązku szkolnego.
  3. 4.      Przyjęcie ucznia zamieszkałego poza obwodem szkoły w trakcie roku szkolnego     skutkujące przeprowadzeniem  zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, może być dokonane przez dyrektora szkoły po uzyskaniu zgody organu prowadzącego

 

§ 2

  1. 1.      Postępowanie rekrutacyjne, terminy oraz tryb odwoławczy  określa szczegółowo regulamin rekrutacji oraz harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym  Szkół Podstawowych w Sandomierzu.
  2. 2.      Warunkiem udziału w postępowaniu rekrutacyjnym dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły do klasy pierwszej jest złożenie przez rodzica /prawnego opiekuna/ w terminie określonym regulaminem i harmonogramem czynności w postępowaniu rekrutacyjnym wniosku wraz z dokumentami z informacją o preferencjach wyboru nie więcej niż trzech szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.
  3. 3.      W przypadku wolnych miejsc przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne uzupełniające, którego wyniki ogłasza się do dnia 31 sierpnia roku, w którym dziecko objęte obowiązkiem nauki w klasie pierwszej rozpoczyna naukę.   
  4. 4.      Rekrutacja kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziałów integracyjnych odbywa się na takich samych zasadach jak do oddziałów ogólnodostępnych. Dokumentem kwalifikującym do oddziału integracyjnego jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez właściwą Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, złożone z kompletem dokumentów rekrutacyjnych do szkoły pierwszego wyboru oraz do szkoły obwodowej (w przypadku wyboru szkoły obwodowej). Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może być złożone                     w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
  5. 5.      Ostateczna publikacja wyników rekrutacji odbędzie się poprzez zamieszczenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych na tablicy ogłoszeń  w siedzibie szkoły.

§ 3

  1. 1.      Informację o przydzieleniu dziecka do konkretnej klasy podaje się rodzicom (prawnym opiekunom) do wiadomości na zebraniu organizacyjnym, którego  termin ustala dyrektor szkoły.
  2. 2.      W przypadku podjęcia decyzji o nauce dziecka w szkole innej niż obwodowa, rodzic (prawny opiekun) jest zobowiązany do powiadomienia szkoły obwodowej o miejscu realizacji przez nie obowiązku szkolnego.

 

§ 4

  1. 1.      Organ prowadzący w danym  roku szkolnym, w którym dziecko rozpoczyna naukę                  w klasie pierwszej wskaż
  2. 2.      e szkoły w których zostaną utworzone oddziały integracyjne.
  3. 3.      W pozostałych szkołach oddziały integracyjne mogą być tworzone wyłącznie po uzgodnieniu z organem prowadzącym.

 

§ 5

  1. 1.      W roku szkolnym 2017/2018 istnieje możliwość utworzenia oddziału sportowego                  w klasie VII szkoły podstawowej.
  2. 2.      Do oddziału sportowego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów, którzy:

a)      posiadają bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;

b)      posiadają pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły lub oddziału;

c)      uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole lub danym oddziale.

  1. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w oddziale  sportowym, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
  2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone w ustawie Prawo Oświatowe.

 

§ 6

  1. 1.      Dyrektor Szkoły Podstawowej powołuje skład Komisji  Rekrutacyjnej.
  2. 2.      Skład Komisji musi liczyć co najmniej trzech nauczycieli danej szkoły.

 

§ 7

  1. 1.      W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych     i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do Komisji      Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  2. 2.      Uzasadnienie sporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia    z wnioskiem o uzasadnienie.
  3. 3.      Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia  może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
  4. 4.      Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  5. 5.      Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

 

§ 8

  1. 1.      Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły.
  2. 2.      Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w publicznej szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora  szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego      i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

§ 9

  1. 1.      Ustala się wzór zgłoszenia dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszych zasad.
  2. 2.      Ustala się wzór wniosku o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszych zasad.
  3. 3.      Kryteria do II etapu rekrutacji wg Uchwały Rady Miasta Sandomierz.
  4. 4.      Harmonogram czynności rekrutacyjnych wg Zarządzenia Burmistrza Miasta Sandomierza na dany rok szkolny.

 

§ 10

  1. 1.      W sprawach nieuregulowanych w Ogólnych Zasadach Rekrutacji mają zastosowanie zapisy zawarte w wewnętrznych Regulaminach Szkół Podstawowych w Sandomierzu.

 

 

                                                         Załącznik Nr 1 do zasad ogólnych

 

ZGŁOSZENIE O PRZYJĘCIE DZIECKA
 DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR ….. w SANDOMIERZU

Proszę o przyjęcie mojej/mojego* córki/syna* w roku szkolnym …/….. do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr … w Sandomierzu.

 Dane osobowe dziecka:

  • Nazwisko:…………………..….... Imiona:……………………………………………………....…..

 

  • Data  urodzenia: dzień……….... miesiąc………………….… rok…………………............
  • PESEL:   2
  • Seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość( w przypadku gdy dziecko nie posiada numeru PESEL) ………………………………………………………………

 

  • Imiona i nazwiska rodziców/ prawnych opiekunów:………………………………………………………

 

  • tel. kom matki……………….……………. tel. kom ojca…………......…………………………………

 

  • adres e-mail…………………………..……………………………………………………………………

 

  • Dodatkowe informacje:

 

a)       Czy dziecko posiada opinię lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej ?      TAK / NIE*

b)       Czy dziecko będzie korzystało z opieki świetlicowej ?                                                            TAK / NIE*

c)       Czy będzie korzystało z oferowanego przez szkołę wyżywienia ?                                        TAK /  NIE*

d)       Czy dziecko może być zapisane do klasy integracyjnej ?                                                      TAK /  NIE*

e)       Uwagi : ……………………………………………………………………………………………………………

 

 

…………………………………….

Podpis rodzica/opiekuna prawnego

* Niepotrzebne skreślić

 

 

 

 

 

 

Sandomierz,………………………………..

 

 

 

OŚWIADCZENIEDO ZGŁOSZENIA O PRZYJĘCIE DZIECKA
 DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR ….. w SANDOMIERZU

 

 

Ja niżej podpisany/a oświadczam, że mój syn/córka ……………………………………….. zamieszkuje pod adresem:

miejscowość: ……………………………………..      kod pocztowy:  …………………………………………….

ul…………………………………………………………………………………………..........................................

Matka dziecka/ prawny opiekun zamieszkuje pod adresem:

miejscowość: ……………………………………..      kod pocztowy:  ……………………………………………

ul………………………………………………………………………………………….........................................

Ojciec dziecka/ prawny opiekun zamieszkuje pod adresem:

miejscowość: ……………………………………..      kod pocztowy:  ……………………………………………

ul………………………………………………………………………………………….........................................

 

 Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

 

 

…………………………………………………..

(podpis matki/opiekuna prawnego )

 

……………………..………………

(podpis ojca/opiekuna prawnego)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2 do zasad ogólnych

 

WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA
 DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR … w SANDOMIERZU

Proszę o przyjęcie mojej/mojego* córki/syna* w roku szkolnym …./….do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr … w Sandomierzu.

 

Dane osobowe dziecka:

  • Nazwisko:…………………..….... Imiona:………………………………………………....…..

 

  • Data urodzenia: dzień……….... miesiąc………………….… rok…………………....
  • PESEL:   2
  • Seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość ( w przypadku gdy dziecko nie posiada numeru PESEL) ………………………………………………………
  • Miejsce zamieszkania dziecka: ……………………………………………………………………………………………………………
  • Imiona i nazwiska rodziców/ prawnych opiekunów: …………………………………………………………………………..

 

  • Adres zamieszkania matki / prawnego opiekuna:

kod pocztowy…………. miejscowość …………………………

ulica i nr domu…………………........................................... woj………………………………

tel. kom matki……………….……………..

dres e-mail…………………………..……………………………………………………………….

  • Adres zamieszkania ojca/ prawnego opiekuna:

kod pocztowy…………. miejscowość …………………………

ulica i nr domu…………………........................................... woj………………………………

tel. kom matki……………….……………..

dres e-mail…………………………..……………………………………………………………….

 

  • Dodatkowe informacje:

 

a)       szkoły w których został złożony wniosek o przyjęcie dziecka w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych ……………………………………………………………………..

b)       Czy dziecko posiada opinię lub orzeczenie

poradni psychologiczno-pedagogicznej ?                                                                   TAK/ NIE*

c)       Czy dziecko będzie korzystało z opieki świetlicowej ?                                            TAK / NIE*

d)       Czy będzie korzystało z oferowanego przez szkołę wyżywienia ?                          TAK /  NIE*

e)       Czy dziecko może być zapisane do klasy integracyjnej ?                                        TAK /  NIE*

f)        Uwagi : ………………………………………………………………………………………

                              
…………………………………….

 Podpis rodzica/opiekuna prawnego

* Niepotrzebne skreślić