ZAPROSZENIE
Zapraszamy zainteresowanych rodziców na bezpłatne szkolenie:
Temat: Jak pomóc dziecku/uczniowi z problemami w werbalnym komunikowaniu się? AAC - alternatywne i wspomagające metody komunikowania się.
Termin 23 maja, Ratusz* godzina 12,00.
Osoba prowadząca: Lidia Klaro-Celej, Profesor Oświaty, pedagog, oligofrenopedagog, specjalista komunikacji AAC, edukator, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej, Wyższej Szkole Humanistycznej TWP, Uczelni Nauk Społecznych, wieloletnia doradczyni metodyczna m. st. Warszawy w zakresie kształcenia specjalnego i nauczycielka osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Ekspertka Warszawskiego Forum Inicjatyw na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną i Punktu Informacyjno-Koordynacyjnego dla Osób Niepełnosprawnych m. st. Warszawy. Autorka poprzednich i nowych podstaw programowych dla uczniów z umiarkowaną, znaczną niepełnosprawnością intelektualną, autorka licznych artykułów w czasopismach pedagogicznych i książkach metodycznych. Współautorka pakietów edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z serii Pewny Start, wydanych przez PWN.
Cel szkolenia:
* Zapoznanie z podstawowymi założeniami komunikacji alternatywnej i wspomagającej dla osób niekomunikujących się werbalnie lub z trudnościami w werbalnym komunikowaniu się.
- Zapoznanie się z różnymi systemami AAC wykorzystywanymi z uczniami z niepełnosprawnościami
Forma: Seminarium z wykorzystaniem licznych pomocy dydaktycznych, siajdów, filmów, teledysków
Czas trwania szkolenia: 7 h dydaktycznych Zagadnienia:
- Usytuowanie komunikacji AAC w edukacji uczniów z niepełnosprawnościami,
- Użytkownicy wspomagających sposobów porozumiewania się;
- Rozwój kompetencji komunikacyjnych dziecka;
- Konsekwencje braku mowy na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny uczniów z niepełnosprawnością
- Przegląd systemów komunikacji wspomagającej, istniejących w Polsce
- Pomoce do porozumiewania się przygotowywane przez nauczycieli;
- Najnowsze technologie wspomagająca komunikację;
- Współpraca z rodzicami;
- Zasady tworzenia systemu AAC w placówce.
- Doświadczenia innych krajów europejskich we wprowadzaniu AAC do edukacji