Kalendarium

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 88136764
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3 

im. Armii Krajowej

ul. Flisaków 30

27 - 600 Sandomierz

budynek A tel.158322563 

budynek B tel.158322226

"CZYSTE POWIETRZE, WODA, GLEBA ORAZ ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII"

W poniedziałek 22 czerwca naszą szkołę odwiedziła TV Świętokrzyska. Uczniowie zaprezentowali wykorzystanie pracowni edukacji ekologiczno-przyrodniczej „Czyste powietrze, woda, gleba oraz odnawialne źródła energii” sfinansowanej przez WFOŚiGW w Kielcach i Urząd Miasta Sandomierza. Na lekcjach i zajęciach dodatkowych uczniowie dzięki zakupionym pomocom wykonywali doświadczenia i eksperymenty poznając zagadnienia związane z ekologią, ochroną przyrody i środowiska. Nauczyli się mikroskopowania, poznali tajniki świata przyrody niewidzialnego „gołym okiem”. Oprócz zajęć w pracowni uczniowie zgłębiali wiedzę przyrodniczą podczas zajęć terenowych i obserwacji bezpośrednich. Wykorzystując zakupione pomoce poznawali budowę organizmów roślinnych i zwierzęcych. Nasi uczniowie samodzielnie przeprowadzali doświadczenia, badania i eksperymenty prezentując np. zagadnienia z zakresu biodegradacji różnych materiałów wytwarzanych przez ludzi. Poznali znaczenie takich pojęć jak: kompostowanie, rozkład, degradacja, odnawialność, recykling, odzysk itp. Pomoce przekazane naszej szkole w ramach pracowni edukacji ekologiczno-przyrodniczej „Czyste powietrze, woda, gleba oraz odnawialne źródła energii” zostały wykorzystane do zdobywania wiedzy, obserwacji przyrody oraz dokonywania pomiarów. Uczniowie dowiedzieli się, co zagraża przyrodzie i jaki wpływ na stan środowiska naturalnego ma nieprzemyślana działalność człowieka.

Uczniowie wykorzystywali zestawy do badania powietrza, obserwowali wpływ zanieczyszczeń powietrza na porosty, drzewa iglaste i liściaste, badali obecność pyłów i pyłków w powietrzu. Obserwowali wpływ zapylenia powietrza na liście roślin zielonych i badali jakość powietrza na pomocą przedmiotów stalowych. Na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i eksperymentów wskazywali zastosowanie maseczki przeciwpyłowej, antysmogowej w dużych aglomeracjach miejskich. Korzystając z umieszczonej na placu szkolnym stacji pogodowej, nauczyli się dokonywać obserwacji pogody min. odczytów temperatury, ciśnienia atmosferycznego oraz wilgotności powietrza. Badając glebę określali jej odczyn pH, obserwowali jak sól stosowana przez człowieka wpływa na wzrost i rozwój roślin, poznali oddziaływanie chlorku sodu na strukturę gleby. Uczniowie z zaciekawieniem wykonywali doświadczenia, filtrując, oczyszczając i uzdatniając wodą. Badali  m.in . zawartość tlenu rozpuszczonego w wodzie, zasadowość, kwasowość i twardość wody.