Zarządzenie Nr 65/2017/CUW
Burmistrza Sandomierza
z dnia 30 marca 2017 roku
w sprawie: ustalenia harmonogramu i ogólnych zasad rekrutacji dzieci do Samorządowych Przedszkoli i Szkól Podstawowych prowadzonych
przez Gminę Sandomierz
Na podstawie art. 6 ust.1 art. 7 ust. 1 pkt. 8, art. 30 ust. 1 oraz art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.) art. 130 ust. 1 oraz art. 154 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe ( Dz.U. z 2017 roku, poz. 59) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16marca 2017 roku w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017r., poz. 610)
Burmistrz Sandomierza zarządza co następuje:
§ 1
Wprowadzam harmonogram postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do Przedszkoli Samorządowych i klas pierwszych szkół podstawowych stanowiących Załącznik Nr 1 i Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wprowadzam Zasady Ogólne Rekrutacji dzieci do Samorządowych Przedszkoli i Szkół Podstawowych prowadzonych przez Gminę Sandomierz, stanowiące Załączniki Nr 3 i Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorom Samorządowych Przedszkoli i Szkół Podstawowych.
§ 4
Traci moc Zarządzenie Burmistrza Miasta Sandomierza Nr 14/2016/ZEAS z dnia 27 stycznia 2016 roku w sprawie ustalenia ogólnych zasad rekrutacji dzieci do Samorządowych Przeszkoli, Szkół Podstawowych i Gimnazjów prowadzonych przez Gminę Miejską Sandomierz.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 65/2017/CUW
Burmistrza Sandomierza
z dnia 30 marca 2017 roku
Zasady ogólne rekrutacji uczniów do klas pierwszych Szkół Podstawowych dla których Gmina Sandomierz jest organem prowadzącym
§ 1
- 1. Do klasy pierwszej ośmioletniej Szkoły Podstawowej w Sandomierzu przyjmowane są:
a) z urzędu – dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły,
b) na wniosek rodziców– dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami oraz jeżeli warunki organizacyjne na to pozwalają,
- 2. Zapisu do szkoły dokonują rodzice / prawni opiekunowie./
- 3. Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są dzieci, które w danym roku kalendarzowym kończą odpowiednio 6 lat na wniosek rodzica lub orzeczenia z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej i 7 lat i nie odroczono im obowiązku szkolnego.
- 4. Przyjęcie ucznia zamieszkałego poza obwodem szkoły w trakcie roku szkolnego skutkujące przeprowadzeniem zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, może być dokonane przez dyrektora szkoły po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
§ 2
- 1. Postępowanie rekrutacyjne, terminy oraz tryb odwoławczy określa szczegółowo regulamin rekrutacji oraz harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym Szkół Podstawowych w Sandomierzu.
- 2. Warunkiem udziału w postępowaniu rekrutacyjnym dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły do klasy pierwszej jest złożenie przez rodzica /prawnego opiekuna/ w terminie określonym regulaminem i harmonogramem czynności w postępowaniu rekrutacyjnym wniosku wraz z dokumentami z informacją o preferencjach wyboru nie więcej niż trzech szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.
- 3. W przypadku wolnych miejsc przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne uzupełniające, którego wyniki ogłasza się do dnia 31 sierpnia roku, w którym dziecko objęte obowiązkiem nauki w klasie pierwszej rozpoczyna naukę.
- 4. Rekrutacja kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziałów integracyjnych odbywa się na takich samych zasadach jak do oddziałów ogólnodostępnych. Dokumentem kwalifikującym do oddziału integracyjnego jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez właściwą Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, złożone z kompletem dokumentów rekrutacyjnych do szkoły pierwszego wyboru oraz do szkoły obwodowej (w przypadku wyboru szkoły obwodowej). Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może być złożone w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
- 5. Ostateczna publikacja wyników rekrutacji odbędzie się poprzez zamieszczenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły.
§ 3
- 1. Informację o przydzieleniu dziecka do konkretnej klasy podaje się rodzicom (prawnym opiekunom) do wiadomości na zebraniu organizacyjnym, którego termin ustala dyrektor szkoły.
- 2. W przypadku podjęcia decyzji o nauce dziecka w szkole innej niż obwodowa, rodzic (prawny opiekun) jest zobowiązany do powiadomienia szkoły obwodowej o miejscu realizacji przez nie obowiązku szkolnego.
§ 4
- 1. Organ prowadzący w danym roku szkolnym, w którym dziecko rozpoczyna naukę w klasie pierwszej wskaż
- 2. e szkoły w których zostaną utworzone oddziały integracyjne.
- 3. W pozostałych szkołach oddziały integracyjne mogą być tworzone wyłącznie po uzgodnieniu z organem prowadzącym.
§ 5
- 1. W roku szkolnym 2017/2018 istnieje możliwość utworzenia oddziału sportowego w klasie VII szkoły podstawowej.
- 2. Do oddziału sportowego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów, którzy:
a) posiadają bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
b) posiadają pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły lub oddziału;
c) uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole lub danym oddziale.
- W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w oddziale sportowym, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone w ustawie Prawo Oświatowe.
§ 6
- 1. Dyrektor Szkoły Podstawowej powołuje skład Komisji Rekrutacyjnej.
- 2. Skład Komisji musi liczyć co najmniej trzech nauczycieli danej szkoły.
§ 7
- 1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
- 2. Uzasadnienie sporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
- 3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
- 4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- 5. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 8
- 1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły.
- 2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w publicznej szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
§ 9
- 1. Ustala się wzór zgłoszenia dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszych zasad.
- 2. Ustala się wzór wniosku o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszych zasad.
- 3. Kryteria do II etapu rekrutacji wg Uchwały Rady Miasta Sandomierz.
- 4. Harmonogram czynności rekrutacyjnych wg Zarządzenia Burmistrza Miasta Sandomierza na dany rok szkolny.
§ 10
- 1. W sprawach nieuregulowanych w Ogólnych Zasadach Rekrutacji mają zastosowanie zapisy zawarte w wewnętrznych Regulaminach Szkół Podstawowych w Sandomierzu.
Załącznik Nr 1 do zasad ogólnych
ZGŁOSZENIE O PRZYJĘCIE DZIECKA
DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR ….. w SANDOMIERZU
Proszę o przyjęcie mojej/mojego* córki/syna* w roku szkolnym …/….. do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr … w Sandomierzu.
Dane osobowe dziecka:
- Nazwisko:…………………..….... Imiona:……………………………………………………....…..
- Data urodzenia: dzień……….... miesiąc………………….… rok…………………............
- PESEL: 2
- Seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość( w przypadku gdy dziecko nie posiada numeru PESEL) ………………………………………………………………
- Imiona i nazwiska rodziców/ prawnych opiekunów:………………………………………………………
- tel. kom matki……………….……………. tel. kom ojca…………......…………………………………
- adres e-mail…………………………..……………………………………………………………………
- Dodatkowe informacje:
a) Czy dziecko posiada opinię lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej ? TAK / NIE*
b) Czy dziecko będzie korzystało z opieki świetlicowej ? TAK / NIE*
c) Czy będzie korzystało z oferowanego przez szkołę wyżywienia ? TAK / NIE*
d) Czy dziecko może być zapisane do klasy integracyjnej ? TAK / NIE*
e) Uwagi : ……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………….
Podpis rodzica/opiekuna prawnego
* Niepotrzebne skreślić
Sandomierz,………………………………..
OŚWIADCZENIEDO ZGŁOSZENIA O PRZYJĘCIE DZIECKA
DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR ….. w SANDOMIERZU
Ja niżej podpisany/a oświadczam, że mój syn/córka ……………………………………….. zamieszkuje pod adresem:
miejscowość: …………………………………….. kod pocztowy: …………………………………………….
ul…………………………………………………………………………………………..........................................
Matka dziecka/ prawny opiekun zamieszkuje pod adresem:
miejscowość: …………………………………….. kod pocztowy: ……………………………………………
ul………………………………………………………………………………………….........................................
Ojciec dziecka/ prawny opiekun zamieszkuje pod adresem:
miejscowość: …………………………………….. kod pocztowy: ……………………………………………
ul………………………………………………………………………………………….........................................
Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
………………………………………………….. (podpis matki/opiekuna prawnego ) |
……………………..……………… (podpis ojca/opiekuna prawnego)
|
Załącznik Nr 2 do zasad ogólnych
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA
DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR … w SANDOMIERZU
Proszę o przyjęcie mojej/mojego* córki/syna* w roku szkolnym …./….do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Nr … w Sandomierzu.
Dane osobowe dziecka:
- Nazwisko:…………………..….... Imiona:………………………………………………....…..
- Data urodzenia: dzień……….... miesiąc………………….… rok…………………....
- PESEL: 2
- Seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość ( w przypadku gdy dziecko nie posiada numeru PESEL) ………………………………………………………
- Miejsce zamieszkania dziecka: ……………………………………………………………………………………………………………
- Imiona i nazwiska rodziców/ prawnych opiekunów: …………………………………………………………………………..
- Adres zamieszkania matki / prawnego opiekuna:
kod pocztowy…………. miejscowość …………………………
ulica i nr domu…………………........................................... woj………………………………
tel. kom matki……………….……………..
dres e-mail…………………………..……………………………………………………………….
- Adres zamieszkania ojca/ prawnego opiekuna:
kod pocztowy…………. miejscowość …………………………
ulica i nr domu…………………........................................... woj………………………………
tel. kom matki……………….……………..
dres e-mail…………………………..……………………………………………………………….
- Dodatkowe informacje:
a) szkoły w których został złożony wniosek o przyjęcie dziecka w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych ……………………………………………………………………..
b) Czy dziecko posiada opinię lub orzeczenie
poradni psychologiczno-pedagogicznej ? TAK/ NIE*
c) Czy dziecko będzie korzystało z opieki świetlicowej ? TAK / NIE*
d) Czy będzie korzystało z oferowanego przez szkołę wyżywienia ? TAK / NIE*
e) Czy dziecko może być zapisane do klasy integracyjnej ? TAK / NIE*
f) Uwagi : ………………………………………………………………………………………
…………………………………….
Podpis rodzica/opiekuna prawnego
* Niepotrzebne skreślić