Tytuł: „Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty
o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP"Specyficzne trudności w uczeniu się mogą mieć liczne przyczyny społeczne i edukacyjne, ale to rozwój motoryczny (ruchowy) stanowi podstawę każdego aspektu uczenia się, począwszy od ruchów gałek ocznych potrzebnych do czytania, koordynacji ręka-oko potrzebniej do pisania, sekwencjonowania potrzebnego do odczytywania tabel oraz uczenia się dni tygodnia i miesięcy, skończywszy na świadomości przestrzennej biorącej udział w rozwiązywaniu niektórych problemów matematycznych i mającej wpływ na interakcje społeczne. Gdy te problemy zostaną usunięte dzieci mogą zacząć realizować się i odnosić sukcesy.
Innowacyjny program szkolny opiera się na koncepcji rozwojowego ruchu INPP i został zaprojektowany specjalnie do pracy z grupą dzieci w trakcie roku szkolnego. Na program szkolny INPP składa się seria ćwiczeń opartych na ruchach wykonywanych przez prawidłowo rozwijające się dziecko w pierwszym roku życia.
Innowacja realizowana jest w klasie 1b.
mgr Paulina Grębowiec-Kowalska